Онлайн-засідання професійної спільноти вчителів географії
15 квітня 2022 року відбулося онлайн-засідання професійної спільноти вчителів географії з теми: «Формування самоосвітніх компетентностей учнів на уроках географії».
Консультант центру КУ ЦПРПП Саф’янівської сільської ради Ізмаїльського району Ніколаїця О.Д. розпочала семінар з теоретичного висвітлення цього питання. Вона наголосила, що сьогодні, компетентнісний підхід в організації навчально-виховного процесу є одним із важливих напрямів розвитку освітніх процесів, формування особистості. Основні самоосвітні предметні компетентності, які формується на уроках географії: уміння самостійно вирішувати конкретні проблеми і практично використовувати географічні знання, ці уміння та навички супроводжують кожну людину у повсякденному житті.
Учасники заходу презентували свій практичний досвід роботи.
Із творчим надбанням поділилися: Георгієва Н.А. (Саф’янський ЗЗСО) вчитель вищої категорії, старший вчитель, Бондар А.Д. (Комишівський ЗЗСО) вчитель вищої категорії, старший вчитель, Ліскевич О.І. (Комишівський ЗЗСО) вчитель вищої категорії, Морару М.П. (Озернянський ЗЗСО).
Наталя Анатолівна провела майстер-клас з педагогами на тему: «Творчі завдання як засіб розвитку самоосвітніх компетентностей та пізнавальної діяльності учнів з географії». Вчителі отримали конкретні рекомендації щодо застосування різних видів творчих завдань на уроках, які сприяють розвитку самопізнання, життєвої компетентності шляхом підвищення мотивації вивчення географії.
Олеся Іванівна ознайомила усіх зі шляхами формування самоосвітніх компетентностей на уроках та в позаурочній час.
Марія Петрівна проаналізувала інструменти щодо розвитку самоосвіти та підкреслила, що самоосвіта – це головний фактор успішного навчання. «В основі досвіду роботи вчителя — широке використання різних методів навчання, що дає змогу мені, як учителю, не залишати поза увагою жодної дитини. На перший план виходить завдання – допомогти кожному учневі удосконалювати свої індивідуальні здібності з урахуванням того досвіду пізнання, якого він набув. У цьому випадку основним є розкриття індивідуальних пізнавальних можливостей кожного учня, визначення педагогічних умов, необхідних для їх задоволення».
Ніколаїця О.Д. підвела підсумок онлайн-засідання та підкреслила, що у найближчій перспективі затребуваними на ринку праці будуть фахівці, які вміють учитися протягом життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі. Формувати компетентного учня потрібно на кожному уроці, в тому числі і географії.